با سلام دوستان امیدوارم که حال دلتون خوب باشهخ . خب در این مقاله معرفی کلی برد آردوینو پایه ها و ... رو داریم . 

امروزه مجموعه برد های اردینو کار برد های زیادی داشته و  مورد علاقه مردم بوده و یکی از برد های معروف آردوینو برد آردوینو UNO هست که خیلی کار آمد است . 

برد آردوینو به اون صورت مدل های متفاوتی ندارد ولی دو نوع دارد یکی آنکه IC آن به آردوینو لحیم شده ولی نوع دیگر قابل در آوردن و تعویض است .

برد آردوینو از 12 پایه دیجیتال ، چند پایه GND ، 6 پایه آنالوگ ، 5 ولت ، 3.3 ولت ، TX و RX و ... تشکلیل شد است . 

پایه های دیجیتال : دیجیتال یعنی صفر و یک که صفر و یک نیز یعنی روشن و خاموش پس برای دریافت داده نسبتا خوب نیست و پایه های 3 ، 5 ، 6 ، 9 ، 10 و 11 آن PWM می باشد که این پین های می توانند ولتاژ را در حالی که به وسیله ای برق می رسانند کم و زیاد کنند . 

پایه های آنالوگ :  این پایه ها برای دریافت داده ها بسیار مناسب هستند و در ماژول هایی مثل TCRT کاربرد دارند . 

پایه های TX , RX : در کابلی که با آن آردوینو را برنامه نویسی می کنیم 4 سیم وجود دارد که دو سیم برای برق رسانی به آردوینو است و دوسیم دیگر سیم های TX , RX  هستند که کد های برنامه نویسی شده را به آردوینو می رساند در خود آردوینو نیز این پین ها وجود دارد . 

هشدار : مستقیم آرمیچر را به آردوینو وصل نکنید زیرا به آردوینو فشار می آید و شما برای وصل و کنترل کردن آرمیچر به وسیه آردوینو می توانید از درایور موتور l298n استفاده کنید که باید به آردوینو نیز آداپیتور وصل کنید ولی بهتر است به آرذوینو برق ac وصل نکنید .